سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مهدی مشکات ـ شعرونظر

بسم الله الرحمن الرحیم


در مقالات صلوات می بایست روی این نکات بیشتر تاکید می شد::

1. پیش از شروع ختم صلوات، ونیز در اوقات مختلف، زیاد  استغفار  کرده، و حتما صدقه(و لو اندک) بدهیم ـ خصوصا روزهای اول

2.  بر «نماز اول وقت، و ترک گناهان »به طور جدی مراقبت شود(به ویژه گناهان عمدی مثل تماشای نامحرم)؛ وگرنه ممکن است دچار برخی چالش ها، فشارها، و آشوب های درونی بشویم. همچنین اگر پس از شروع این برنامه ـ خصوصا درسال اول ـ بی نظمی در انجام آن داشته باشیم، ممکن است گاهی اذیت شویم.

3.ترویج و تقویت نهضت صلوات، به طور قطع، مسیر انرژی قدرت را به نفع جبهه ی خداوند تغییر خواهد داد؛ ویقینا از حجم بلاها خواهد کاست.

4. احساس می شود، فرصت اصلاح و توبه تنگ است؛ واین دوران،  آخرین رکعت تغییر  است(ن.گ:یادداشت ثابت)

5.اگر فعلا نمی توانیم به طور مرتب هزار صلوات بفرستیم؛ اولا برهمان نماز اول وقت  وترک گناهان همت کنیم؛ و دیگر اینکه: لااقل روزی135 صلوات بفرستیم(این عدد ابجدفاطمه است)بعد هروقت و هرچقدر که توانستیم، همین مقدار را تکرار کنیم. مثلا روزی دوبار، و هر دوبار، 135 تا .. (به نکته ی بعدی هم در ادامه ی همین مطلب توجه فرمایید:)

6. صلوات مخصوص روز عرفه را هم که پیشتر گفتیم، هرروز (سه بار پس از نماز صبح و مغرب) فراموش نکنیم. این برنامه انشاالله نشاط وآرامش و روزی ، و فواید وبرکات بسیاری در پی دارد؛ وچنانکه عرض شد: چهار امام معصوم، اثرات آن را تضمین فرموده اند!(ن.گ: صلواتی مخصوص ومعتبر، مقاله ی پنجم)

7.باز هم تاکیدا عرض می کنم: صلوات کامل وموثر صلواتی ست که "شوقا وحبا"باشد. یعنی از سر اشتیاق درونی ومحبت قلبی به اهلبیت علیهم السلام

یادآوری: هشت مقاله در خصوص "اسرار وآثار صلوات" در این وبلاگ تقدیم شده، که برای مطالعه آن ها، می توانید به صفحات بعدی مراجعه فرمایید

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

درپاسخ اینکه: انجام این برنامه، شب بهتر است یا روز؟

روز ها موثر تراست، خصوصا مقداری از آن را خوب است بلافاصله پس از طلوع آفتاب انجام دهیم؛ وقت های دیگر هم بی اشکال است 


ارسال شده در توسط مهدی مشکات(بیاتی)