سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مهدی مشکات ـ شعرونظر

سلام. همه ی کسانی را که دوست دارم همیشه ازشون خواهش می کنم هر روز خصوصا صبح ناشتا یک سیب درختی تازه با پوست بخورند چون:

1.مکاتب طبی مهم دنیا ـ مثل طب اسلامی وسنتی، طب یونان... ـ اجماع براین دارند که: هرکس هرروز سیب بخوره از پزشک بی نیاز میشه. در اسلام هم  خوردن سیب ناشتا مستحبه. ضرب المثل انگلیسی ش را هم که همه معمولا بلدند.

2. سیب، معدل مزاج(یعنی تعدیل کننده ی مزاج) هست. براساس طب قدیم، منشأ تمام بیماری های جسمی و روانی، از غلبه ی سودا وصفرا یا هریک از اخلاط اربعه است

3.در طب جدید هم اتفاقا همین تاکید وجود داره وبه همین خاطر نماد سلامتی در پزشکی هم عکس سیب قرمزه

4.بوییدن سیب در هنگام سحر، به فرموده ی امام محمد باقر علیه السلام، موجب رفع پریشانی های روانی ست

5.اخیرا در امریکا به طور ویژه بررسی کردند و متوجه شدند کسانی که هرروز دو تا سه بار سیب می خورند، از سکته و چربی خون و فشار خون و قند و بسیاری دیگه از بیماری های رایج، به طرز عجیبی نجات پیدا می کنند(مستندی در همین زمینه را چندسال پیش هم در تلوزیون نشون می داد)

6.معتقدم اگر تمام داروهای یک داروخانه ی کامل را در هم بیفشرند وتمام ضررهاش را هم بگیرند، هرگز به اندازه ی مداومت بر سیب، تاثیر نداره. این مطلب را پزشکی که در آخر معرفی می کنم هم صددرصد تایید کرد.

البته میگن چون سیب را با مواد نگه دارنده واکس می زنند، بنابراین پوستش  ضرر داره، این مطلب مورد اختلاف کارشناسان هست وبعضی ها هم میگن این طور نیست. درهرحال جهت احتیاط بهتره از سیب های ریزه و معمولی مثل همین سیب های ارزان قیمت سمیرم استفاده بشه. چون بیشتر خاصیت سیب در پوست سیبه.

ضمنا بعضی ها معتقدند سیب سفید طبیعتش گرم تر از سیب قرمزه . ولی انواع سیب های موجود (به استثنای سیب ترش) خاصیت لازم رادارند.

چندین سال پیش پزشک 85 ساله ای رادیدم که خیلی سالم وسرحال بود.  میگفت من توی این سن جراحی هم میکنم! بعد راز سلامتیش را در چند چیز خلاصه کرد. یکی ش کم خوری، ودومیش را یادم نیست! [1]سومیش :سیب .  انشاالله همیشه سالم باشید 

......................................................................................

1.به نظر خودم تفکر مثبت و آرامش؛ و  پرهیز از غم  و غصه و حرص و  حسرت، از همه چیز مهم تره و بهترین راه این حالت"اعتماد به خدا" ست 


ارسال شده در توسط مهدی مشکات(بیاتی)